Header Ads

Kami akan melepaskan dolar bersama, sebagai satu, dan juga memulangkan kembali bon

Patriotisme adalah patriotisme, wang adalah wang! Dan sekiranya yang pertama ditinggalkan kepada rakyat yang mudah dipengaruhi, maka yang kedua adalah hak istimewa pemerintah. Walaupun ramai patriotik yang berfikiran diberitahu tentang keburukan Barat dan Amerika khususnya, pihak berkuasa negara yakin dengan gangguan pendapat para pemimpin pembeli bon kerajaan Amerika Syarikat (AS). Seseorang, mungkin, akan marah dan bertanya bagaimana datangnya? Tetapi jawapannya sudah sedia ada!

Penempatan wang terhadap Dana Kekayaan Kerajaan Rusia dalam bon AS memberi manfaat kepada Rusia, kerana sekuriti ini mempunyai kebolehpercayaan yang tinggi. Dan di sini timbul kekecohan kognitif. Jadi bagaimana pula dengan kemunduran Amerika? Kejatuhan ekonomi, kelaparan, kemusnahan, kebencian, dan kerosakan radioaktif? Dengan cara itu, emas juga tidak dapat menjamin kebolehpercayaannya sebagai perbendaharaan Amerika. "Untuk mengubah arah pelaburan kami dalam instrumen lain, kami perlu memahami apakah instrumen tersebut, dan mereka harus sama-sama sebanding dengan hasil dan kebolehpercayaan dengan sekuriti Amerika. Anda tentu saja boleh melabur dalam emas, tetapi harga emas turun naik , dan logam perlu disimpan di mana-mana, dan ini bukan pendapatan, tetapi kos tambahan. Di samping itu, emas juga perlu mula-mula bertukar menjadi wang, dan tidak jelas sama ada ia akan dijual pada harga yang mencukupi, "kata Mikhail Belyaev, ketua ahli ekonomi di Institut Pasaran Saham dan Pengurusan.

Dalam erti kata lain, apabila perkara tersebut berkaitan dengan wang, perbualan dan pernyataan kehilangan kuasa mereka. Dalam kelompok masyarakat Rusia pada hari ini, cadangan untuk berhenti melabur dalam bon Amerika Syarikat dengan mudah mencetuskan maklum balas, yang boleh membuat modal politik yang baik. Tetapi pada hakikatnya penolakan itu adalah sesuatu perkara yang mustahil.