Berita Terkini

Harga Minyak meningkat lebih daripada 1% pada Urus Niaga Perdagangan

Harga minyak meningkat lebih dari 1 peratus pada hari Selasa selepas Presiden A.S. Donald Trump menandakan kemungkinan perjanjian perdagangan dengan China, mengatakan dia percaya Beijing ikhlas dalam hasratnya untuk mencapai persetujuan.

Komen-komen Trump membantu mengatasi kerugian yang ketara dalam pasaran ekuiti global, walaupun para penganalisis masih ragu-ragu bahawa ceramah perdagangan telah benar-benar berubah. Benchmark Brent mentah meningkat 62 sen, atau 1.1 peratus, kepada $ 58.74 setong. selepas menurun 1 peratus dalam sesi sebelumnya. Niaga hadapan minyak mentah West Texas Intermediate A naik 60 sen, atau 1.1 peratus, pada $ 54.24 setong, mengatasi rentetan kehilangan empat hari.

 Sementara itu, Presiden Iran, Hassan Rouhani, Selasa memberitahu Amerika Syarikat untuk "mengambil langkah pertama" dengan mengangkat semua sanksi terhadap Iran, sehari selepas Presiden A.S., Donald Trump berkata, dia bersedia bertemu dengan rakan sejawatannya untuk mencari penyelesaian untuk serangan nuklear. "Langkah itu adalah untuk mengundurkan diri dari sekatan-sekatan. Anda harus berundur dari semua sekatan yang tidak sah, tidak adil dan salah terhadap negara Iran," kata Rouhani dalam ucapannya yang disiarkan secara langsung di televisyen negara.